Кафе, ресторани та перукарні хочуть зробити більш доступними для маломобільних груп
Проблему доступності громадських закладів Рівного для маломобільного населення міста обговорювали сьогодні під час тематичного семінару
За неофіційними даними, половина населення України відноситься до цієї групи, адже йдеться не лише про інвалідів на візках та слабозорих, а й про мам з дитячими візочками та пенсіонерів. Раніше такий семінар уже проводили для торгових закладів міста. Сьогодні ж поради надавали більше трьом десяткам представників закладів громадського харчування та перукарень.
До прикладу, ліфт адаптований для людей з проблемами зору в Рівному лише один – у торговому центрі на Словацького, а зразковий туалет – у рівненському ЦНАПі.
Основною проблемою для людей на візках залишається відсутність пантусів не лише у громадських, а й у адміністративних приміщеннях. А от проблемою для незрячих людей – знайти заклад, в яких вони хотіли б піти. Докладніше розповідає слабозорий та радник міського голови Петро Поліщук:
- Немає пандуса – людина на візку вже в кафе не потрапить. Хіба на літню терасу, якщо вона є доступною, без підвищень. Щоб люди з інвалідністю по зору знайшли заклад – нам потрібно, щоб було щось яскраве, якщо людина погано бачить. А якщо людина зовсім не бачить, треба, щоб щось говорило. Це може бути простий виносний динамік чи колонка. Ми будемо чути, що це назва кафе, ресторану чи перукарні, і які вона надає послуги.
Окрім технічних моментів, не менш важливим є і етика поводження із людьми з вадами. Якщо ви бачите людину на візку чи з білою тростиною – передусім запитайте, чи потребують вони вашої допомоги. Якщо слабозору людину потрібно провести – не хапайте її за руки та не штовхайте. Правильно – запропонувати їй свою руку. А щоб правильно допомогти людині з вадами зору сісти на стілець – потрібно покласти її руку на спинку стільчика, а вона вже сама сяде, як їй зручно.
Представник одного з закладів громадського харчування не приховує: заклад, яким він управляє – малодоступний, можливо саме через це адміністратор Олександр не стикався з мало мобільними людьми у своєму закладі. Втім, готовий дослухатися до всіх порад, які почув на семінарі, щоб змінити цю ситуацію на краще. Такої ж думки і представник однієї з перукарень Марія:
- Доступний, але не зовсім. В нас є сходинки, але ми допомагаємо нашим клієнтам з вадами. В нас завди відкриті двері, завжди раді.
- Я розумію, що є певні нюанси, і дуже добре, що на ці нюанси сьогодні було вказано. Для обслуговуючого персоналу, це навчання буде проведено і, відповідно, я буду вимагати належної поведінки. Власникам і іншим директорам закладів інформацію доведу до відома і, відповідно, кожен відповідатиме за ту ділянку, на якій він керує.
Між тим, значним досягненням, чого так довго домагалися люди з особливими потребами – ДАБІ не погодить документи після реконструкції чи будівництва закладу, у разі, якщо люди на візках чи з тростиною особисто не протестують його на доступність та не поставлять свій підпис під документами. За словами слабозорих, саме через і рівненський Будинок культури досі не введений в експлуатацію.
Радіо Трек: НОВИНИ