Дбаємо про світло та комфорт у кожній оселі!
22 грудня – День енергетика
З нагоди професійного свята ми вирішили поспілкуватися з Головою правління ПрАТ «Рівнеобленерго» Сергієм Невмержицьким аби розпитати про зміни на ринку електроенергетики, про те, що зроблено в області цьогоріч для поліпшення якості та надійності електропостачання, які плани на наступний рік.
- Сергію Миколайовичу, наприкінці року від «Рівнеобленерго» почали надходити повідомлення про необхідність подачі показників лічильника, появу нового постачальника електричної енергії…Що це все означає для звичайного споживача електричної енергії?
- Хочу заспокоїти побутових споживачів – електроенергію вони отримуватимуть безперебійно і для цього не потрібно кудись іти для укладання додаткових угод, буде достатньо сплачувати отримані рахунки. У січні вони надходитимуть ще від «Рівнеобленерго».
Рахунки ж, які споживачі отримають вже у лютому 2019 року, тобто січневі платіжки, вже будуть від постачальника універсальних послуг у Рівненській області – «Рівненської обласної енергопостачальної компанії».
Такі зміни пов’язані з вимогою Закону України «Про ринок електричної енергії». Передати ж на кінець року показники приладу обліку дійсно важливо, для уникнення непорозумінь у розрахунках, оскільки «Рівнеобленерго» та «РОЕК» - різні юридичні особи.
- Чи призведуть зазначені зміни до зростання тарифу на електричну енергію для населення?
- Тарифи на електричну енергію затверджує Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Востаннє зміна тарифу для населення відбувалася 1 березня 2017 року. З 1 січня 2019 року вони залишаються незмінними.
- Які головні зміни, на Вашу думку, відбулися у сфері електропостачання Рівненської області за останній рік?
- Робота кожного працівника «Рівнеобленерго» покликана покращувати якість електропостачання мешканців області. Попри високий відсоток зношеності мереж, ми проводимо роботи з реконструкції, здійснюємо капітальні ремонти обладнання і усе це дає результати –
у 2018 році нам вдалося зменшити аварійність у мережах 0,4-10 кВ на 21%.
Якщо ж говорити конкретно, цьогоріч на будівництво, модернізацію та реконструкцію електричних мереж та обладнання інвестиційною програмою «Рівнеобленерго» було передбачено понад 97 млн. грн. За ці кошти було здійснено реконструкцію більше, ніж 124 км повітряних ліній 0,4-10 кВ - це повна заміна електроопор, електропроводів на сучасний самоутримний ізольований провід, встановлення додаткових підстанцій тощо.
Так цьогоріч було встановлено 26 нових та здійснено заміну 12 розподільчих трансформаторних підстанцій. А за програмою капітальних ремонтів у 2018 році ми полагодили понад 650 трансформаторних підстанцій, понад півтисячі силових трансформаторів, близько 2 тисяч кілометрів повітряних ліній електропередач у всіх районах області, неабияку увагу зосередили на ремонті кабельних ліній.
Витрати на ремонт електромереж сягнули 27 млн. грн.
Як і попередні кілька років Рівненщина – лідер за кількістю нових приєднань – цьогоріч ми забезпечили електропостачання понад 3,5 тисячам нових споживачів.
- Здається, у зв’язку з цим «Рівнеобленерго» навіть потрапляло у загальнонаціональний рейтинг?
- У рейтингу Regional Doing Business. 2018 Рівненська область увійшла до числа лідерів за простотою приєднання до електромереж, які забезпечує саме «Рівнеобленерго». Якщо ж вже заговорили про рейтинги, можу з приємністю відзначити, що
у офіційному виданні ДФС України «Вісник. Офіційно про податки» зазначається, що наше підприємство увійшло до ТОП-10 найбільших платників податків до бюджету Рівненської області.
У цьому рейтингу «Рівнеобленерго» посідає сьоме місце на Рівненщині. Ми відповідально ставимося до вимог законодавства, а також до питань соціального захисту своїх працівників.
- Цьогоріч «Рівнеобленерго» безкоштовно встановлювало нові лічильники у багатоповерхівках обласного центру…
- Вочевидь, йдеться про встановлення приладів обліку з дистанційною передачею даних. Подібні роботи проводяться вже другий рік поспіль і не лише у Рівному. У 2017-му у обласному центрі та Рівненському районі було встановлено близько восьми тисяч лічильників з АСКОЕ. Цього року встановили 11 тисяч приладів –у Рівному та Клевані. Перевагою нових приладів обліку є дистанційне зчитування даних, а це запорука точно виставлених рахунків - споживачам вже не потрібно буде подавати показники лічильника, вони зніматимуться автоматично. Також власники цих лічильників зможуть перейти на «зонний» облік електроенергії. Тобто економити на її використанні.
- Чи відбуватиметься заміна лічильників і у подальшому?
- Так, ми плануємо продовжити ці роботи і у 2019-му році. Точну кількість приладів обліку, які замінятимемо можна буде назвати після затвердження НКРЕКП інвестиційної програми для нашого підприємства на новий рік.
- А що робиться енергетиками для зручності клієнтів, зникнення черг в абонвідділах та під час телефонування до вашого кол-центру.
- Ми намагаємося по максимуму орієнтуватися на потреби клієнта, навіть попри величезний документообіг, що не є забаганкою «Рівнеобленерго». Усі документи чи довідки, про які ми просимо наших споживачів, обумовлені певними законодавчими вимогами та нормами. Водночас, у 2018-му ми запровадили чимало електронних сервісів для зручності наших клієнтів – особистий кабінет юридичного споживача, он-лайн кабінет реалізації приєднань, набирає популярності і особистий кабінет побутового споживача. На сьогодні зареєстрованими у ньому є понад 30 тисяч споживачів області. З його допомогою можна передавати показники лічильника, контролювати стан свого рахунку. Це також можна робити і за допомогою спільноти у месенджері Viber. Учасники паблік акаунту можуть дізнаватися і про планові ремонтні відключення у різних куточках області. Крім того, вже кілька місяців поспіль до нашого кол-центру можна дзвонити на телефони трьох основних мобільних операторів, звертатися до «Рівнеобленерго» можна і через Рівненський ЦНАП. Тут з жовтня працює наш фахівець. Щодня обслуговує до 50 осіб.
- Які плани на 2019 рік?
- Нічого особливого (усміхається), як і завжди – робити все для того, щоб в кожній оселі, у кожному вікні було світло. А якщо серйозно, плануємо реконструювати не менше 100 км електромереж – роботи проводитимуться у кожному районі області. Найбільш масштабні – у Володимирецькому, Здолбунівському та Острозькому районах. Серйозні роботи плануємо на підстанції 110/10 кВ «Південна» у Рівному, їх запровадження значно покращить ситуацію з надійністю електропостачання в районі радіозаводу, мототреку, вулиць Відінської, Курчатова, Степана Бандери.
Ще один великий проект - реконструкція розподільчого пункту РП-4, що на вул. Князя Володимира. Це, звичайно, далеко не повний перелік запланованого. Хочу запевнити усіх наших споживачів, а їх понад 420 тисяч – наші працівники робитимуть усе від них залежне для вашого комфорту. Нашим бригадам доводиться працювати за будь-яких погодних умов, лагодити пошкоджені мережі і у вихідні, і у святкові дні. Тому просимо наших споживачів зважати на це під час негоди, з розумінням ставитися до того, що після аварійного відключення на відновлення електроенергії потрібен час. Також хочу з нагоди нашого професійного свята, Дня енергетика, привітати усіх працівників «Рівнеобленерго», подякувати за сумлінну працю.
- Дякую і Вам за розмову, і вітаю з Вашим професійним святом – Днем енергетика.
Марфа СТОРОЖУК.
Радіо Трек: НОВИНИ