Катастрофа на Олімпіаді з математики у Києві та по Україні: що кажуть фахівці (ФОТО)

«НУШ на марші» (АК)

Увагу до кричущої ситуації привернув Ігор Лікарчук

На сторінках групи ДУП:ШКОЛА відомий освітянин розмістив скриншот, який повідомляє, що із 1352 восьмикласників, які цього річ взяли участь у математичній олімпіаді, 1254 не змогли розв’язати жодного завдання.

Ігор Лікарчук

У мережі поширюється інформація, яка не може не викликати запитань. Керівники МАН мовчать.

 

Це звучить як тривожний сигнал. Щоб не плодити міфи, організатори мали б оприлюднити мінімальний набір даних: статус етапу, регламент, схему оцінювання, розподіл балів і тексти завдань з рішеннями.

 

Якщо все так, як в інформації, – це предмет для системних висновків (програми, добір завдань, підготовка, методика).

 

Якщо ж проблема у форматі чи оцінюванні – це також потрібно чесно сказати.

 

Дитину звинувачувати найпростіше. Система має пояснювати себе

Жвава дискусія під цим дописом виявила, що в українських школах вже давно немає ніякого відбору на предметні олімпіади: участь в них може брати хто-завгодно. При цьому всі учасники по всій Україні виконують одні й ті ж завдання.

Але чому такі погані результати?

Один з батьків пояснив на прикладі свого сина, який приніс завдання з Олімпіади додому:

Микола Іванович Завірохін

 

10-й клас, аналогічна ситуація, один учень все зробив, мій – ні, на геометрію не вистачило часу, далі двоє діток набрали по 14 і 13 балів, а далі нулі та одиниці.

 

Мій приніс завдання, я взяв і зрозумів, що нарешті олімпіади повернулись туди, де мають бути.

 

Це КЛАСИЧНІ олімпіадні завдання, де не на зазубрювання і не на стандартні методи, а на подумати, на оригінальність мислення.

 

Сів, у мене пішло 92 хвилини з оформленням на рішення всіх. Правда геометрію пішов довгим шляхом, вже коли оформив зрозумів, що є куди простіший.

 

ВСІ ЦІ ТЕМИ ДІТКИ ВЧИЛИ.

 

Просто сучасна школа натягує діток з математики, фізики, хімії на ЗНО чи НМТ, тобто дрисерує рішати стандартні завдання швидко і багато. А на подумати часу не має.

 

Плюс накладається те. що ми маємо покоління тік-ток, де концентрація на завдання більше 15 хвилин - це вже голова болить і забагато.

 

От більшість прочитала умови, витратили по 15 хвилин, перебрали стандартні методи і коли ті не підійшли, просто здались.

 

Як згадаєш свою підготовку до олімпіад, коли деякі задачки крутились в голові тижнями, бо з принципу не хотів дивитись рішення. Де вчили думати, де просили довести теорему з геометрії не так, як у підручнику.

 

До слова, а Ви в курсі, що зараз не вчать доведення теорем, бо для ЗНО це не потрібно.

 

ВИСНОВОК.

Цьогорічні олімпіади поставили чіткий діагноз системі викладання математики, фізики і хімії – ПОВНА ПРОФАНАЦІЯ.

 

Круті відмінники позлітали тільки тому, що завдання дали трішки в сторону від стандартного методу, ось і все.

 

Велика подяка тим, хто ці завдання складав, не зупиняйтесь і може буде толк.

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook