Аеропорт Рівного рятуватимуть завдяки гральному бізнесу. Це частина стратегії? (ФОТО)

Аеропорт має «полетіти» (с)

Як відродити аеропорт – обговорювали під час тематичного форуму у Рівному. Раніше говорили про передачу Міжнародного аеропорту «Рівне» у концесію. Втім, поки інвестора не знайшли.

Натомість оголосили конкурс на посаду директора.

Чиновники міста та області одноголосно наполягають на тому, що відповідний кандидат – успішний менеджер з розумінням процесів, зокрема, авіаційних.

На посаду претендують троє осіб. Поки очолює підприємство Ігор Насинюк. За його словами, зараз аеропорт здійснює вантажні перевезення.

А залучити туроператорів важко через проблеми з інфраструктурою та відсутність необхідної техніки (а також через збитки, яких зазнали авіакомпанії за час пандемії – авт.).

Найближчим часом ситуацію вдасться кардинально змінити, переконує голова Рівненської ОДА Віталій Коваль:

 - Наша мета - перетворити аеропорт в точку капіталізації регіону, сучасний центр туризму та ділової активності. Ми хочемо не лише зберегти статус «міжнародний» аеропорт, а й відновити та збільшити напрямки авіасполучень як по Україні, так і за її межі.

 

Агенція з питань підтримки державно-приватного партнерства у 2019 році відібрала аеропорт Рівного в пілотний проєкт та зробила повний аналіз слабких місць, моніторинг пасажиропотоку. На основі цього ми визначалися у першочергових пріоритетних кроках. Це реконструкція радіотехнічних засобів навігації та посадки, системи світлосигнального обладнання, капітальний ремонт покриття перону, руліжної доріжки, огорожі.

 

Всі ці роботи проведуть державним коштом. Понад 75 млн грн уже передбачено. А гроші на виготовлення проєктно-кошторисної документації передбачили з обласного бюджету. Тобто документи усі готові, і скоро проводитимемо тендери, а отже й  почнемо втілювати реальні кроки щодо розвитку інфраструктури летовища.

Цікаво, що

75 млн грн до держбюджету мають надійти від легалізації грального бізнесу.

На це звернули увагу чиновники й сказали, що ризики не отримати ці кошти – мінімальні.

А поки державний бюджет намагаються наповнити, рівненським летовищем зацікавилась компанія EGIS International, яка займається експлуатацією аеропортів на чотирьох континентах.

Попри солідний борг Міжнародного аеропорту «Рівне» – а це 35 млн гривень – та недосконалу інфраструктуру представники EGIS International приїхали на форум у Рівне.

Намагались почути конкретні пропозиції від власника летовища.

Врешті про імовірну співпрацю доволі обережно розповів директор з розвитку регіону Східна Європа-Центральна Азія компанії «Ейджис Україна» Максим Свірський:

 - Ми досліджуємо питання співпраці. Поки що хочемо почути конкретні пропозиції і бачення розвитку від власника аеропорту.

 

Готові проводити дослідження, аналізувати такі дані, як пасажиропотік, потенціал регіональних перевезень, транспортне сполучення, наявність базової інфраструктури та дозвільних документів. Все це піддається досить детальному аналізу для того, щоб формувати економічно доцільні експлуатаційні рішення.

 

Модельний ряд літаків, зараз доволі широкий, а ми розуміємось на експлуатаційних видатках  авіакомпаній, тому прагнемо зрозуміти ризики та усі плюси. Ми повинні знати, що пропонувати потенційним партнерам, авіакомпаніям, і які треба створити умови, щоб проєкт був вигідний з економічної точки зору і мав регіональний потенціал.

 

Ясна річ, що з аеропорту потрібно зробити комерційно прибутковий об’єкт. Тому переговори потрібно проводити з усіма сторонами. До речі, ми аналізуємо не тільки промисловий чи логістичний контекст, а й туристичний потенціал регіону.

 

А наявність боргу аеропорту – це не нове для України. Ми вже 25 років працюємо в країні й певним чином розуміємо місцевий контекст для цього виду діяльності.

Більшість названих експертом показників – вже досліджені, запевнили в ОДА. Туризм, кажуть, розвивають, а в рамках стратегії розвитку краю до 2027 року, область задекларувала готовність покращити інфраструктуру.

Раніше повідомлялось, що

загалом на модернізацію Міжнародного аеропорту «Рівне» необхідно 400 млн гривень.

Очікується, що їх вдасться залучити саме у рамках державно-приватного партнерства.

Лобіювати інтереси аеропорту та шукати підтримку у партнерів з-за кордону готовий і міський голова Рівного Олександр Третяк:

 - Мене як міського голову принципово турбує єдине питання – люди міста мають відчути, що аеропорт буде працювати для них. Ми маємо посунути політичні та економічні аспекти, які стоять на заваді повноцінного функціонування аеропорту.

 

 

Я готовий домовлятись із партнерами закордонними, вести перемовини з авіакомпаніями. Але для цього мені треба розуміти повну картинку. Бо до мене, як до новобраного міського голови аеропорт не звертався з проханнями якимись.

 

Я сьогодні дізнався, що треба техніку спеціальну. Нібито раніше у міста просили, а у мене не просили. Але ми готові допомагати. Спільно з обласною владою ми повинні об’єднати зусилля.

 

Завдання стоїть єдине - аеропорт має «полетіти».

Радіо ТРЕК у Telegram. Viber: 063-734-106-4

Радіо Трек: НОВИНИ

Поширити в Facebook