8 хитрощів маркетингу, які щоразу обманюють нашу підсвідомість
Як продукти, які ми купуємо, роблять більш привабливими
Сучасний світ неможливо уявити без реклами. І часто через те, що її надто багато, ми не звертаємо на неї уваги, тому маркетологам доводиться придумувати все нові способи впливу на споживача.
Продукти без «шкідливих» складників
Всі вже давно в курсі маркетингового обману «Без ГМО». З такою позначкою вже можна побачити в продажі сіль або питну воду.
Також виробники в курсі, що наявність букв «Е» в переліку має на покупців негативний ефект. Тому дедалі частіше замість «Е» стали використовувати словосполучення «натуральний барвник» та «натуральний ароматизатор». Склад продукту від цього не змінюється, а у покупця з’являється відчуття, що він зробив корисну покупку.
Секрет розташування
В рекламах годинників стрілки аксесуару завжди показують: 10:10 або 13:50. Це неписане правило, якого маркетологи намагаються дотримуватися, адже положення стрілок подає покупцеві товар в максимально вигідному світлі.
Як правило, логотипи виробників розміщені у верхній частині циферблату, а розташування стрілок на 10 та 14 год створює рамку навколо логотипу, виділяючи його. Крім того, самі стрілки нагадують посмішку, і це впливає на підсвідомість покупця.
Креативний сторітелінг і міфи
Люди обожнюють історії, тому розповісти щось захопливе про продукт, щоб його купили, — поширений рекламний хід. Сюди входять різні «оздоровлювальні», «омолоджувальні» властивості, які підтверджують дослідженнями, «думками лікарів», розповідями знаменитостей, тестами або опитуваннями. Втім, варто пам’ятати, що такі дослідження нерідко проводять спеціально на замовлення компаній.
Ефект ментальної взаємодії
У рекламі дуже важливо стимулювати ментальну взаємодію з покупцем. Дивлячись на товар, клієнт повинен уявити, що він вже володіє ним, і не втриматися від покупки.
Не спроста у рекламі чашок ручки посудини обернені вправо, щоб покупець зміг уявити, як візьме і вип’є з неї кави.
Оформлення в червоному і синьому кольорі
Відтінок впливає на пізнання і поведінку через асоціації. Червоний колір зазвичай асоціюємо з небезпекою, помилками, тому він активізує спосіб мислення, пов’язаний з механізмом уникнення небезпеки. При активації такого типу мислення людям легше зрозуміти свої проблеми.
Тож якщо у рекламі є проблема, яку вирішує продукт, то червона колірна гамма викличе сильну потребу в цьому товарі.
Синій колір використовують для оформлення повідомлення про вигідну пропозицію. Синій пов’язаний зі «зближенням», сприятливим середовищем, приємною користю.
Для реклами зубної пасти, яка запобігає карієсу, підходить оформлення в червоному кольорі, а для тієї, яка відбілює зуби, — в синьому.
Хитрощі упаковування
Іноді виробники вдаються до зовсім простих хитрощів. Вони роблять привабливу упаковку зовні, зменшуючи кількість товару всередині. Втім, деякі хитрощі не можна помітити відразу. Одна з них — це збільшення діаметру отвору в тюбику із зубною пастою. Споживач не звертає уваги на такі дрібниці, проте паста витрачається набагато швидше, тому що легко і непомітно вичавлюється.
Використання «магії погляду»
Споживачі часто звертають увагу на емоції інших людей. Ця риса допомагала древнім людям швидше виявляти загрози, а еволюція укоренила цю здатність в нашому мозку.
Таку схильність використовують маркетологи в рекламних кампаніях. Наприклад, якщо погляд моделі спрямований на товар або кнопку заклику до дії, то шансів, що його куплять і натиснуть на кнопку, більше.
Тиск на емоції
У рекламі часто використовують страх, любов, прихильність, почуття ностальгії, здивування, сміх, щастя, схвалення і підтримку. Якщо вони є, то споживач ні за що не забуде цю рекламу.
Наприклад, якщо пекарня рекламує пиріг «зовсім такий, як у бабусі», то така реклама торкнеться відразу кількох емоцій: прихильності, ностальгії, підтримки, схвалення, любов.
Джерело: AdMe
Радіо Трек: НОВИНИ