ON-LINE

Чи можна у Рівному припинити візовий «безпрєдєл»?

вівторок, 19 квітня 2016
Саме з таким питанням в редакцію Радіо Трек звернулися двоє рівнян

 

У першому випадку рівнянин Олег розповів, що ще у грудні сплатив збір, що його вимагає Пункт прийому візових анкет (ППВА) на Симона Петлюри у Рівному (500 грн.) лише за те, щоб стати у чергу на подання документів. Каже, дав собі слово – до жодних «лівих» фірм-посередників не звертатися.

Вирішив стати в чергу самотужки.

Така чесність призвела до того, що Олегу досі не призначено дату та час подачі документів.  І вдень, і вночі чоловік намагався зареєструватися через сайт, телефонував на київські міські та мобільні телефони – безрезультатно – місця для реєстрації не було. Десь з березня просто махнув на цю справу рукою.

 

Інша пані – Ірина – не стала навіть і пробувати, а одразу подалася до посередника. Оскільки віза їй потрібна була одразу і вже. За те, аби їй призначили дату та час подання анкети та документів на виготовлення візи через ППВА, рівнянка сплатила київському посереднику 300 грн.

 

В документі йдеться (мовою оригіналу):

Содействие в регистрации на подачу документов в Визовый Центр с помощью нашей организации платное. Вам необходимо оплатить сумму в размере 300грн до ¬_/_/ 2016г. до 16:00, иначе запись будет автоматически аннулирована за день до подачи документов. В данную стоимость входит: содействие в регистрации на подачу документов в Визовый Центр и консультация относительно процесса подачи.

Обратите внимание

Отдельно оплачиваются консульский сбор, если Вы не относитесь к категории граждан, которая освобождается от оплаты, и сервисный сбор - услуги Визового Центра.
 

На тему навмисного блокування електронного сервісу фірмами-посередниками написано чимало статей. Ми ж хочемо звернути увагу на інше

вплив з боку держави на діяльність установи, що заробляє на її громадянах гроші практично відсутній

ППВА або візовий центр з‘явився у Рівному у 2012-му році. Тоді на відкриття установи приїжджав Посол Польщі в Україні, були тут представники Рівненської ОДА, міграційної служби.

На відкритті польська сторона повідомляла, що візовий центр відкриває у Рівному відома на увесь світ компанія VFS Global - світовий фахівць з аутсорсингу і технологічних послуг для дипломатичних місій та урядів по всьому світу. Компанія виграла тендер, що його проводив польський уряд. Заснована в Лондоні, компанія співпрацює з 45 суверенними урядами у 120 країнах світу, маючи 1486 візових центрів.

 

На сьогодні у ППВА у Рівному можна подати документи на відкриття не лише польської, а й литовської та австрійської віз. Через VFS Global в Україні працюють практично всі європейські держави. При цьому вплинути на цю структуру фактично неможливо.

 

Чи то компанія не має центрального офісу в нашій державі (на сайті вказані лише адреси конкретних візових центрів)? А телефонні контакти – це лише телефони кол-центрів, за якими можна здійснити реєстрацію, але аж ніяк не поскаржитись.

 

Керівник управління ДМС в Рівненській області Лілія Драпчинська каже, що з візовими центрами дійсно існує проблема.

 

З ними дійсно проблема – на них не може вплинути облдержадміністрація… виходить, що вони МЗС не підпорядковуються, тут на місці нікому не підпорядковуються, правоохоронні органи їх не можуть зачепити чомусь… Це собі такі індуси, які виграли тендер у поляків і повідкривали візові центри.

Сказане Лілією Драпчинською підтвердив і начальник управління міжнародного співробітництва та європейської інтеграції Рівненської обласної державної адміністрації Олександр Муран.

Більше того, каже, що держава по суті дозволила ведення на своїй території монопольної комерційної діяльності. Бо хоч юридично українець може за візою звертатися не лише у ППВА, а й у консульства, де-факто це можна зробити тільки через візові центри. У Рівному – це 100% так. А монополія – це завжди підґрунтя для зловживань.

А ще Олександр Муран не виключає, що візовий центр у Рівному взагалі немає відношення до VFS Global.

 

Я дуже сумніваюсь, що в Україні, зокрема в Рівному, діяльністю візового центру безпосередньо займається фірма VFS Global.

Таким чином чиновник натякнув на журналістське розслідування видання «Експрес», яке свідчить, що юридично VFS Global не діє  в Україні, натомість під цією торгівельною маркою візові послуги надає приватне підприємство "Візовий Сервіс Центр". При цьому кінцевим бенефіціаром українського ПП є зовсім не "VFS Global Services", а - через складну структуру власності - офшорна компанія на карибському острові Кюрасао.

Натомість номінальним кінцевим власником ПП "Візовий Сервіс Центр", а також підприємства на карибському острові Кюрасао в реєстрах зазначений латвійський громадянин російського походження Юрійc Байковс, який проживає у Ризі і працює водієм у лондонському аеропорту.

 

Тож не дивно, що «слідів» VFS Global немає у реєстрі Міністерсьва юстиції, куди нам порадила зазирнути начальник Головного територіального управління юстиції у Рівненській області Іванна Смачило.

 

 Це, напевно, централізовано створювали, з Києва ці підприємства. До нас ніхто не звертався, це не наша специфіка, ми в роботі жодним чином не контактуємо. Тому, як у них робота налагоджена і кому вони підпорядковуються, чесно кажучи, я не в курсі. Може, якщо скарги і були, то люди не до нас йшли б.

Водночас, усі посадовці зауважили – офіційно до них зі скаргами на роботу візового центру у Рівному ніхто не звертався.

В самому ж ППВА щось коментувати Радіо Трек навідріз відмовилися, дізнавшись про запис розмови – скерували на Генконсульство у Луцьку.

 

Туди Радіо Трек і звернулося з офіційним запитом, відповіді на який чекаємо.

Проте, якою б вона не була – зрозуміло одне – комусь вигідно закривати очі на те, що діється у візових центрах нашої держави (про подібне, тільки з вищими ставками розповідають також про ППВА у Львові).

Варто зауважити, що про свою готовність долучитися до розв‘язання «візової кризи» заявляють і громадські організації, зокрема  «Європа без бар‘єрів», але лише за умови письмових скарг та звернень українських громадян.

 

Алла Ліхачова Радіо Трек

КОМЕНТАРІ 2

КОМЕНТУВАТИ
  • Олена Семенович І кому , куди ті скарги писати. Два роки тому у цей самий час знімала сюжет про цю ж проблему. І що? Результатів жодних. Люди і далі скаржаться і не знають як подолати цю прогнившу систему. Відповісти
  • traktor Я також чисто принципово вирішив не платити посередникам. Мені (я і моя дружина) для того щоби зареєструватися через сайт потрібно було півтора тижні не відходячи від комп'ютера кожен день КРІМ ВИХІДНИХ, з 8.00 до 22.00 сидіти біля комп'ютера і перевіряти кожних 5 хв. наявність доступних дат для реєстрації в візовому центрі, але я все таки досяг свого. А для того щоби зареєструвати тещу і її цивільного чоловіка, для того щоби додзвонитися і їх зареєструвати, мені потрібно було зробити за два дні в сумі до 4500 наборів номерів до кол-центру. Але як би там не було я це зробив. А раз чоловік за три місяці ніяк не зміг зареєструватся, то значить так він "в день і в ночі" пробував то зробити. Треба було бути більш наполегливим. Відповісти

Оголошення

  • ДОПОМОГА

    Врятувати ніжку Вікторії! Віка не хоче залишитися без ноги. Вона мріє ходити з подружками...
  • ДТП

      02 березня (четвер) 2017 року близько 12:00 години на вулиці Гагаріна, 6, де ...
  • Загублено паспорт на Стасюк

    Загублено паспорт на прізвище Стасюк Надія. Прохання повернути за...
БІЛЬШЕ ОГОЛОШЕНЬ
Ваш навігатор дорогами Рівного