«Найважливіше - добре робити свою справу»: креативна дизайн-студія з Рівного розкрила трохи своїх секретів

Ми поспілкувалися зі співзасновником Habitat Design Agency Віктором Самохваловим у рамках медіапроєкту Creative City Rivne

Свого часу рівнянин Віктор Самохвалов займався розкруткою сайтів. Згодом це перестало бути достатньо цікавим і він вирішив – пора створювати щось своє.

Віктор освоїв вебдизайн і став співзасновником уже досить відомої у Рівному та далеко за його межами дизайн-студії Habitat Design Agency.

Про те, як це – створювати дизайн-агентство з нуля, ефективно керувати часом і співпрацювати зі всесвітньовідомими брендами, ми й розпитали у Віктора Самохвалова.

Розкажи трохи про дизайн-студію Habitat Design Agency, співзасновником якої ти є. Що таке «дизайн» для вашої команди? Які бізнес-проблеми вирішуєте і хто до вас звертається?

Ми – студія, яка займається продуктовим дизайном і дизайном вебдодатків та вебсайтів. Наша команда розробляє продукти і послуги з нуля, проходячи всі етапи процесу проєктування, орієнтованого на користувача.

Ми дійсно вирішуємо різноманітні бізнес-проблеми. Це може бути збільшення продажів, конверсія нових користувачів і клієнтів або продаж будь-якої продукції. Наша дизайн-студія враховує бізнес-потреби клієнтів і втілює їх в індивідуальних дизайнерських рішеннях.

Замовники у нас різні. До нас звертаються як дуже відомі бренди – великі компанії зі світовим ім’ям, так і маленькі стартапи, яким потрібен вебсайт або маркетинговий додаток. Свого часу нашими клієнтами були Fendi та Louis Vuitton (відомі італійський та французький будинки моди – ред.). І все ж найчастіше - це продуктові компанії.

Скільки років на ринку дизайн-студія Habitat Design Agency? Якими проєктами ти пишаєшся найбільше і в якому напрямку хотілося б розвиватися далі?

Під цією назвою ми працюємо майже рік. До цього – ще близько трьох років – ми називалися «Shortcute», але розуміли, що цінності та філософію, яку ми несемо, краще передає наше нове ім’я.

«Habitat» означає природне середовище, сприятливе для розвитку живих організмів і наша місія – не просто розробляти дизайн і отримувати прибуток, а й змінювати світ навколо за допомогою дизайну. До слова, «Shortcute» - це короткий шлях.

Щодо проєктів – навіть не знаю... У нас кожен проєкт і кожен клієнт – це щось особливе. Тут важко виділити щось одне, адже команда велика, проєктів багато, як і клієнтів. Кожен наш замовник – це справжня знахідка.

Ми б не хотіли рости кількісно. Для нас важлива насамперед якість. Поки що у наших цілях немає пункту «стати супервеликою командою» - зараз нам дуже комфортно і ми орієнтуємося на розвиток бренду.

Розкажи трохи про вашу команду: хто вони і що вміють? Як вам вдається успішно керувати проєктами і часом?

Майже всі наші спеціалісти працюють у Habitat Design Agency від самого початку. А всі, хто приходить – залишаються. Це дуже приємно, адже ми маємо міцний «кістяк». За останній рік ми виросли – нас було всього шестеро, а тепер у команді працює 12 людей. Плюс є люди, з якими ми працюємо на контрактній основі.

Ми працюємо за технологіями agile та scrum. Це методологія у менеджменті як працювати швидко, гнучко і продуктивно. Наш день починається зі STAND-UP, де ми кидаємо один одному м’яч і розповідаємо, що кожен робитиме сьогодні та з якими перешкодами він зіштовхнувся напередодні. Раз на тиждень ми повністю коригуємо усю нашу навантаженість. Також постійно плануємо, з ким співпрацюватимемо далі, кого можемо поставити у чергу і взагалі – кого можемо взяти, а кого – ні.

Усі наші проєкти починаються з того, що ми надихаємося, переглядаємо мудборди та багато обговорюємо. Далі – кожен працює у тій сфері, де є найсильнішим. Для когось – це графічний дизайн, хтось потужніший у дослідженнях, а хтось – у продуктовому дизайні. Це все наша командна робота.

Яким був твій найскладніший досвід за час керування Habitat Design Agency? Що б ти порадив людям, які хочуть створити власну дизайн-студію?

Ми підлаштовуємо час під себе і майже всі сервіси, якими ми користуємося, в онлайні. Тому з початком карантину у нас не виникло жодних проблем. Доки ми були вдома, всі дуже продуктивно працювали, а зараз ми вже повернулися в офіс – його площа дозволяє нам спокійно працювати з дотриманням усіх карантинних вимог.

Буває, ми вигадуємо щось, а клієнт це «зарубує». Але ми цим не надто переймаємося, адже розуміємо, що бізнес – це бізнес. Крім того, клієнти краще розуміють, що їм потрібно, тож ми просто рухаємося далі.

Найважче нам було на самому початку, коли доводилося працювати практично цілодобово.  

 

З самого ранку – десь близько 7-ї – ми починали працювати з Австралією, а закінчували день біля 10-ї вечора, адже були ще й американські замовники. Тоді у нас було мало людей – десь 2-4 працівників усього і всі були молоді. Та попри те, що це був наш найскладніший період, нам було дуже цікаво і класно.

Також іноді складно знаходити спільну мову з клієнтами. Хоча таке і трапляється вкрай рідко... Пам’ятаю, було у нас два замовники, які ставили себе вище нас. Це при тому, що ми завжди підписуємо такі собі партнерські угоди, що ми робимо усе в партнерстві. Втім, бувають люди, які здаються дуже класними, а насправді – трохи не такі.

Для тих, хто мріє відкрити власну справу, я б порадив набратися терпіння і бажання робити свою роботу класно.

Як дизайн-студія знаходить нових клієнтів? Що для цього потрібно?

По-перше, ми дуже добре виконуємо свою роботу. Саме завдяки цьому наші клієнти можуть спокійно рекомендувати нас своїм знайомим. З деякими замовниками ми працюємо по кілька років.

Також, щоб здобувати нових клієнтів, треба якомога більше про себе розповідати і рекламуватися. Проте це дуже затратно, тож ми цим методом поки не користуємося.

Є ще варіант постити себе на сайтах Dribbble і Behind. Це такі собі соцмережі для дизайнерів. Інстаграм також «набиває» популярності, там можуть бути класні великі клієнти.

Та все ж, найважливіше добре робити свою роботу, щоб ваші клієнти могли вас рекомендувати і знову повертатися з новими проєктами.

На твою думку, чи є у Рівному професійна спільнота креативних підприємців і людей, залучених у креативній сфері? Як би ти її схарактеризував і в чому її особливість, якщо така спільнота дійсно є?

Я думаю, що такої аж прям тусовки, де б всі збиралися, насправді немає. Можливо, мене на неї не кличуть (сміється – ред.). Але я точно знаю, що є дуже круті та потужні команди, компанії, різні кафе та бізнеси. До прикладу, кав’ярня «SocioParty», «Майстерня міста» і майстерня архітектури та дизайну «MOST».

У Рівному є й круті ініціативи, як от боротьба проти реклами. Думаю, що все ж є у нас така спільнота, але я не знаю, де вона збирається... (знову сміється – ред.)

Як ти вважаєш, якою повинна бути екосистема для креативних індустрій у твоєму місті для акселерації нових стартапів і розвитку креативного потенціалу? Що потрібно зробити владі, бізнесу та самій спільноті?

Це має бути коворкінг на 200 кв. метрів, де могли б розміститися кілька офісів, фрілансерів або невеликих компаній чи агенцій. Це може бути будь-хто. Мені здається, це було б суперкласно.

У Рівному треба простір, де усі б могли сидіти й працювати, постійно обмінюватися досвідом і куди могли б приходити за натхненням інші люди.

Найкреативніші локації у Рівному: місця, де зараз можуть збиратися однодумці або просто заклади, де добре генерувати нестандартні ідеї.

У першу чергу, це все ті ж «Майстерня міста» та «SocioParty». Є ще такий заклад «Red Rabbit» - там також збирається чимало людей завжди.

Колись у Рівному ще був такий класний кінотеатр «Gonzo». Це був перший наш офіс, ми розробляли для них різні дизайни і зараз не вистачає ось такого якогось місця, де можна було б подивитися класні фільми та поспілкуватися.

Ти – серед учасників House of Europe Festival у частині шоу-кейсів від найкреативніших стартапів. Що очікуєш від участі? Яку найголовнішу цінність транслюватиме на фестивалі ваша дизайн-студія?

Ми очікуємо на реально крутий івент від європейських партнерів-організаторів і очікуємо, що збереться немало класних реально вмотивованих людей, які отримають натхнення, щоб започаткувати власну справу.

 

Очікуємо також на обмін досвідом з такими ж креативними людьми та командами, які не бояться щось робити.

Ми хочемо показати, що у маленькому місті можна класно робити свою справу.

Побажання усім креативним від Віктора Самохвалова та дизайн-студії Habitat Design Agency

Робіть щось таке, чого ще ніколи не робили. Не робіть кітч, але й не творіть стереотипних речей. Найкраще створювати провокаційні - у найкращому розумінні цього слова -  артоб'єкти, які викликатимуть у людей інтерес і наводитимуть їх на більш глибокі роздуми.

Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4 

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Відкрити плей-лист

Загублені ключі

Загублено зв'язку ключів у чорній шкіряній ключниці. Прохання повернути за винагороду

На Князя Романа загублено чоловічий золотий ланцюжок

Сьогодні близько 9-ї години ранку на вулиці Князя Романа, 13, 6 під'їзд загублено чоловічий золотий ланцюжок з хрестиком. Прохання повернути за ВИНАГОРОДУ.

У Рівному згубився песик Арчі

Вчора зник йоркширський тер'єр сріблястого окрасу, Арчі. Собаку бачили в районі Політону, Автовокзалу Обласної лікарні.  Прохання повернути за винагороду.

Більше оголошень