«Мовний омбудсмен» дав методику: Як писати скарги на офіціантів та продавців, які не переходять на українську
Вперто. Після 16 січня
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, як повідомляти про порушення норми закону про «українізацію» сфери послуг, який набирає чинності 16 січня.
Відповідний пост він опублікував у своєму Facebook.
Так, «мовний омбудсмен» в разі порушення права на отримання інформації або послуг українською мовою, пропонує такий алгоритм дій:
1. Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
2. У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
3. У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
4. Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого.
5 У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.
За словами Кременя,
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
[media=213121] [media=213120] [media=213119]
Наші новини у Тelegram. Номер Радіо ТРЕК у Viber: 063-73-4-106-4
Радіо Трек: НОВИНИ