«500 гривень в день + передачі», - Демчук про водіїв маршруток «Рівне-Київ»
У Європі за це платять 2,5 тисячі євро
Поліція досі розслідує обставини смертельної ДТП на Житиморщині, у якій загинули пасажири маршрутки «Рівне-Київ».
За інформацією певних джерел, є імовірність того, що водій раптово помер за кермом.
Поки ж триває слідство, люди побоюються їздити маршрутками до Києва. Втім, найближчим часом навряд чи покращиться сполучення зі столицею.
«Укразалізниця», як кажуть в обласному департаменті інфраструктури, не планує нових маршрутів через Рівне.
А перевізники, з якими нібито зручно їздити (бо виїхати у столицю можна у будь-який момент – авт.), не можуть дозволити собі оновити автопарк.
Та й їздити – немає кому, каже президент «Союзу перевізників України» Валентин Демчук.
Сьогодні перевізників позбавили можливості купувати нові автобуси, якими можна було б замінити маршрутки. Вартість нового автобуса нині стартує від 250 тисяч євро і вище. Вихід дуже простий. Треба зробити дві речі – оновлення рухомого складу, з’являться більш комфортні і безпечні автобуси, і перевізники зможуть працювати. Друге питання – зменшити тиск на перевізників. Тобто вирішити питання з пільговим перевезенням і з кредитуванням. Те, що пропонують банки – це тільки потім на банк працювати будеш, а собі нічого не заробиш. Треба дати можливість, як у Європі, брати кредит під 1, або 2% місячних.
Скільки отримує водій на маршруті «Київ-Рівне»?
Я думаю, як і скрізь, людина працює півмісяця. Тисяч 7-7,5 тисяч чоловік отримує.
Всього 7-8 тисяч?
А де в нас можливість, у перевізника, заплатити більше? У Європі за це платять 2,5 тисячі євро. У нас платять 500 гривень в день. Можливо водій заробить кілька гривень на передачах. І все. Весь заробіток.
Наприклад, я перевізник. Наймаю водія, якому плачу 500 гривень за день роботи. А скільки я можу вимагати з нього грошей, точніше скільки за день він має заробити? Чи є така такса?
Я не можу від водія хотіти скількись грошей. Скільки він заробить, стільки і буде. Скільки буде пасажирів, стільки він за квитки і заробить. Я не можу з нього вимагати. У будь-якому випадку водій візьме собі 500 гривень, а все, що залишиться, піде перевізнику.
Зрозуміло. Після останньої смертельної аварії у Житомирі, на форумі «Української правди» люди казали, що усі водії виїхали за кордон, бо там такі зарплати, про які Ви кажете. І була така думка - терміново набирати в армію хлопців і вчити їх їздити, аби потім їм доручати перевезення пасажирські. Що Ви думаєте про цю ідею, вона геть абсурдна?
Поки у нас водій не буде отримувати гідну зарплату, то він буде втікати туди, де більше платять. Сьогодні на порядок більше платять в Європі, і всі хто має голову, руки і ноги, втекли туди. Залишились лише ті, хто з якихось особистих причин не може покинути місто, країну.
Абсолютна більшість водіїв сьогодні вже виїхала. Тому вчити водіїв і відправляти їх у Європу, якщо у нас нічого не зміниться, то це не державницький підхід. Тут потрібно змінювати підхід до оплати праці.
Я думаю, все починається з економіки. Якщо економіка буде працювати, то водії будуть повертатися і будуть працювати.
Радіо Трек: НОВИНИ