Кінець світу прийде звідки не чекали: крапку в історії поставить вулкан — вчені (ФОТО)

Така імовірність набагато вища, ніж прильот астероїда чи НЛО

Торік на екрани вийшов фільм «Не дивись вгору», який чудово показує, як суспільство може заплющувати очі на потенційні загрози. От і сьогодні вчені з Кембриджського університету б'ють на сполох — звичний перебіг цивілізації може порушити виверження вулкана, пише Express.

А ось трейлер фільму, якщо ви його досі не бачили

Вчені заявляють, що з ймовірністю 1:6 на нас чекає сильне виверження вулкана, яке за своєю силою зможе зрівнятися із зіткненням Землі з астероїдом діаметром 1 км.

Наслідки такого «удару» для цивілізації та планети можуть бути нищівними — на нас чекають різкі зміни клімату та порушення ланцюжків постачання продовольства.

І попри такі вражаючі прогнози, уряди країн витрачають сотні мільйонів доларів на підготовку Землі до зіткнення з астероїдом, забуваючи, що статистично в наступні 100 років виверження вулкана — набагато імовірніший сценарій.

Відповідне дослідження було опубліковано у журналі Nature.

Вчені зазначають, що вже зараз необхідно збільшити фінансування досліджень невивчених вулканів, розширити спостереження і вивчення магми, щоб у перспективі мати можливість запобігти повному спустошенню Землі.

Команда Кембриджського університету зазначає, що виверження вулкана на острові Тонга у 2021 році було найпотужнішим із усіх будь-коли зареєстрованих сучасними приладами.

Однак дослідження показують, що раз на 625 років відбувається виверження набагато глобальніше — у 10, а то й у 100 разів потужніше.

За даними вчених, останнє виверження силою 7 балів відбулося в Індонезії 1815 року. Наслідки були нищівними — тоді загинули понад 100 тис. людей, а глобальна температура впала на 1 градус, що спричинило голод, епідемії та масові насильницькі повстання. Всі ці наслідки обійшлися світові у трильйони.

Сьогодні ж вчені наполягають на ретельнішому вивченні небезпечних вулканів, про існування яких світова спільнота навіть не підозрює. Дослідники вважають, що найменш вивченими є морські та озерні ядра, особливо у менш розвинених регіонах, таких як Південно-Східна Азія. В результаті науковій спільноті може бути невідомо навіть щодо нещодавніх вивержень…