Чи повернуться з техоглядом машин талони «по-блату» на Рівненщину

Думка причетних

Обов'язковий техогляд транспортних засобів поверається

Наступного року техогляд має повернутися в Україну. Це передбачено зобов’язаннями, які взяла на себе Україна в межах імплементації Угоди про асоціацію з ЄС.  

Раніше в багатьох випадках українські водії платили за документ, що засвідчує придатність автівки для їзди.

Близько 90% власників "залізних коней" у той час отримували талони про перевірку завдяки зв'язкам.

Нині в Україні за стан автівки несе відповідальність водій.

Нова реформа передбачає, що з 2019 року, якщо дорогами їздить автівка з недоліками, відповідальність нестиме СТО, яке її перевіряло.

Відповідатиме експерт, який ставив свою печатку, і втратить право проводити техогляд при повторній проблемі.

Нині тільки комерційні транспортні засоби підлягають обов’язковому техогляду, а приватні – ні.

Запуск нової системи створить можливість взаємозгоди між державами-членами ЄС. В Євросоюзі пояснюють, що це вплине на екологію та безпеку на дорогах.

Ми поцікавилися думкою голови Асоціації перевізників України Валентина Демчука. Власники маршруток повинні возити автобуси на перевірку раз на півроку, адже возять пасажирів. Та чи потрібно це водіям приватних ТЗ?

Так, це потрібно. Я сам вожу свою машину на техогляд кожного року. Однак на мою думку цей контроль має бути безкоштовним. Якщо машина справна, хай їде у своїх справах. Якщо є неполадки, водій має заплатити. Платити за огляд 500 – 600 грн не діло. Таксисти в США раз в чотири місяці проходять техогляд. Залишає машину біля воріт, на виході виїжджає автомобіль з комп’ютерною печаткою, і там пише чи потрібно проводити ремонт. Якщо треба, то за огляд платять.

Та чи платитимуть водії за те, аби їхні автівки навпаки – не оглядали? Люди побоюються, що до СТО може знову повернутися корупція. Валентин Демчук вважає, що цього разу корупціонерам буде складно прижитися:

Власники автобусів проходять техогляд кожні півроку. Пройти техогляд не виходить за гроші,  адже є обов'язкова вимога – три фотографії авта. У вищих інстанціях побачать, чи може машина їздити, чи ні. І звісно ж все інше залежить від порядності того, хто проводить техогляд. Але дійсно ж перевіряють. Нині сильного навантаження на СТО немає, тому огляд проходять чесно.

Чоловік зауважує, що їздити по українських дорогах без поломок досить важко, тож СТО може бути й не винне.

В нас може бути так, що автобус виїхав на дорогу, три дні поїздив і вже результати техперевірки недійсні.

Зауважимо, що власники СТО не проти проводити перевірки. Директор станції «Дубно АТ» Сергій Антісов каже, що водії часто самі проводять ремонт, не знаючи, що треба чіпати, а що ні:

Техогляд машин потрібен. Багато транспортних засобів їздять з проблемами. Водії міняють деталі, які не можна міняти. До того ж в нас нести відповідальність можна лише за рішенням суду. До цього має бути слідство, встановлення причин. Ми готові нести відповідальність.

Що ж думають про це звичайні водії. Оксана Велігурська їздить за кермом не перший рік. На її думку, в Україні не час запроваджувати техогляд. Адже його відмінили знову ж таки через корупційну складову. Проблема виникне й через "євробляхи":

Закордон людина не їде, якщо знає, що у неї несправне авто. Якщо з труби йде чорний дим, то її просто не впустять і розвернуть назад. Тобто людина, якщо готується виїхати в Європу, то приводить авто до ладу. Повернення техогляду справа корисна, але в нас не час його вводити.

 

Його відмінили через корупційну складову. На заході техогляд є, але він інакший. На сьогоднішній день зробити статистику машин, які є в Україні нереально. Адже є велика кількість машин на іноземній реєстрації. Проконтролювати кількість вихлопів тих самих нереально в такому випадку.

Проблема незареєстрованих автомобілів з-закордону й в тому, що вони вже вживані. Відомо, що європейці зазвичай кожні 4-5 років змінюють авто на нове. Старі ж продають. Серед потенційних покупців багато українців, які потім не реєструють автівку. Однак возити таку машину на техогляд потрібно регулярно.

Очільник організації власників «євроблях» Руслан Левчик запевняє, що європейські машини всеодно безпечні. До того ж чоловік регулярно проводить техогляд своєї «ластівки»:  

Ці автомобілі, що з Європи – вони екологічніші. Я воджу постійно свою машину закордон на техогляд. Там у них все по талончику, чекаєш своєї черги, стоять скрізь камери, є контролюючі органи.

 

Перевіряють всі системи. Там зробили таким чином, що корупційну складову неможливо зробити. Також там величезний штраф за власноруч внесені зміні в конструкцію авта, у вихлопну систему.

Контролювати водіїв на дорогах має служба Укртрансбезпеки та патрульні. За роботою СТО стежитимуть сервісні центри МВС і Мінінфраструктури. Завідувач сектору технічного контролю сервісного центру МВС у Рівненській області Андрій Валерко каже, що на Рівненщині нині є два десятки СТО:

В нашій області є діючих 20 таких суб’єктів. Проводять техогляд, видають протоколи з них 16 суб’єктів. Відповідно перевірку і дозвіл на проведення контролю їм видаватиме Мінінфраструктури.

 

Такої кількості станцій достатньо, адже черг немає через низький наплив власників ТЗ. Мінінфраструктури не передбачає збільшення кількості й в подальшому після початку дії реформ транспортного контролю. Тим паче в Україні немає прив’язки до місця реєстрації автомобіля, тож водій може обрати СТО в будь якій області.

На думку Валентина Демчука черг до СТО не виникне й після введення обов’язкового техогляду. Адже терміново його проходитимуть не всі:

Мінінфраструктури не планує всіх перевіряти. Лише ті, хто мають перереєстровувати машину, або виїжджати закордон.

 

Президент асоціації перевізників наголошує, що нині нагальніша проблема з дорогами та вантажними автомобілями, які перевищують допустиму норму ваги. Не хвилюватися за справність приватних автівок можна буде лише тоді, коли ті не пошкоджуватимуться на вибоїнах.

Зауважимо, що окрім техогляду, в Україні мають запровадити придорожню перевірку комерційного транспорту – поверхневу та поглиблену.

За даними доповідей, на які посилаються у Дерективі 2014/47/ЄС, протягом 2009-2010 років технічний стан понад 350 000 колісних транспортних засобів, що підлягали перевіркам в усьому Євросоюзі, був недопустимим для руху.

Докладно ознайомитися з документом можна за посиланням.

Ця публікація підготовлена в рамках проекту "Просування реформ в регіони" за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid), який реалізується Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій та "Європейською правдою".

Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю Радіо Трек і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу.

 

Радіо Трек: НОВИНИ

Радіо ТРЕК у Telegram · Twitter · Facebook.
Viber: 063-734-106-4

Редакція

Відкрити плей-лист

Загублені ключі

Загублено зв'язку ключів у чорній шкіряній ключниці. Прохання повернути за винагороду

На Князя Романа загублено чоловічий золотий ланцюжок

Сьогодні близько 9-ї години ранку на вулиці Князя Романа, 13, 6 під'їзд загублено чоловічий золотий ланцюжок з хрестиком. Прохання повернути за ВИНАГОРОДУ.

У Рівному згубився песик Арчі

Вчора зник йоркширський тер'єр сріблястого окрасу, Арчі. Собаку бачили в районі Політону, Автовокзалу Обласної лікарні.  Прохання повернути за винагороду.

Більше оголошень