ON-LINE

Красуня з Луцька схиляється перед Палецьким із Рівного (EPIC!)

четвер, 22 лютого 2018
Через історію з Siemens-ом

На Фото – Тетяна Яцечко-Блаженко у Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Нещодавно учасники групи РОВНО/РІВНЕ могли стати свідками справжнього історичного відкриття.

Відкриття, яке стосувалося Рівного і фактів, що їх перед цим у Рівному – ніхто не знав.

Це була творча магія – наукового пошуку, дослідження та відкриття, яка розгорталася упродовж кількох днів просто на очах у всіх, хто читав гілку про Британську Індоєвропейську Компанію.

Почалося все з того, що Тетяна Яцечко-Блаженко з Луцька, яка багато пише на історичні теми про Волинь та Рівненщину, опублікувала матеріал Чи проходив через Луцьк 120 років тому легендарний телеграф

Британія проклала кілька телеграфних ліній до Індії

Зі згаданого тексту дізнаємося, що:

Після закінчення Кримської війни одним з досягнень англійців стало витребувати ними право на будівництво телеграфної лінії Лондон-Калькутта, довжиною 11 тис. кілометрів через територію тодішньої Російської імперії. Маршрут телеграфної лінії проходив через такі міста як Варшава-Житомир-Бердичів-Одеса-Сімферополь-Керч-Краснодар-Сочі-Сухумі-Тбілісі-Єреван. Будівництвом лінії та станцій займалась сьогодні відома фірма Siemens.

Роботи тривали протягом 1868-1870-х років.

Такий амбіційний проект лондонському уряду запропонувала саме німецька фірма Siemens.

Володимир Стратонов одразу «зачепив» Едуарда Палецького запитанням чи не проходила раптом та Британська телеграфна лінія через Рівне, і тут… почалося.

Фото -- жанрове

Далі ми подаємо лише частину дописів Палецького, але більш-менш у хронологічній послідовності, аби показати – як саме ця людина – провадить пошуки інформації.

Спочатку, ніби жартома:

Єдуард Палецький По темі цитата:

"На следующий день после открытия Индоевропейского телеграфа по легенде в кабинет ко Льву Толстому вошел его друг Владимир Чертков.
"Лев Николаевич, вчера открыли телеграф из Лондона в Калькутту, – сказал Чертков. – Теперь за несколько минут человек может передать свою мысль в другой конец планеты!"
Толстой ответил: "А есть ли у человечества мысли, которые надо передавать с такой скоростью?"

Фотокопія статті з газети "Таймз", де згадується Рівне

Далі починаються вже факти. Знаходиться згадка про Рівне:

«От Германии до Российской границы провода были арендованы германским правительством. Оттуда начиналась телеграфная линия, построенная Сименсами для Индо-Европейской Компании в 1868 году. Как видно на карте, линия проходит через Вацлав и Ровно в Одессу, на Черное море»

Це цитата російського перекладу великої статті в газеті «Таймз» за 1912 р.

Палецький іде далі:

Усі стовпи індоєвропейського телеграфу були з чавуну і належали англійській королеві.
Потрясає масштаб витрат, на які пішов Лондон заради одного каналу прямого зв'язку з Калькуттою. На той час це такі собі ракети Маска

Палецький не зупиняється, знаходить нові фото і факти

Найтяжче було ремонтним бригадам в горах і в місцях, де сусідні країни воювали одна з одною. Робітники часто ризикували життям, щоб поновити обірвані проводи. Найчастіше це було зимове обледеніння.
Проводи були зі сталі і часто ламалися під натиском вітру, льоду, снігу.

Тут та на інших подібних фото -- вулиці Рівного

Був лінійний прийомо-передаючий вузол. Були інженери-телеграфісти і бригада монтерів.
Треба розуміти, що ця лінія буда окремою від всіх ліній і не мала відгалужень. Рівне і Луцьк були транзитними містами.
Згідно карти 1926 року, далі Ковеля в Європу лінія вже не йшла і ймовірно використовувалася для зв'язку в СРСР, можливо з Одесою

Виявляється ще дещо цікаве:

Важливість Індоєвропейської траси в тім, що для неї вперше в історії розробляли апарати, де морзянка відбивалася на перфострічці і потім з цієї перфострічки передавалася оператором вже підсиленою далі
Це інноваційне рішення дало поштовх до розвитку мережевого телеграфу і дозволило в рази підвищити швидкість передачі повідомлень. Завдяки перфострічці не отримані повідомлення передавалися повторно

1865 рік. Тягнуть по дну затоки телеграфний кабель біля берегів Персії. До Калькутти вже рукою подати.

Мало того. З’ясовується – де саме був цей Британський Телеграф у Рівному

Згідно карти, ділянка Ківерці-Рівне-Здолбунів йде здовж залізничної колії, а це значить, що лінія Індоєвропейської траси разом з іншими телеграфними лініями заходили на залізничну станцію Рівне.
Це значить там й був контрольний пункт, де відбувалась магія прийому-передачі. В місті стовпів Siemens не повинно було бути.
Тепер цілком логічно виглядає версія, що сучасне відділення спецзв'язку на станції Рівне є нащадком тих стоп’ятдесятирічної давнини зв'язківців англійської королеви.

Залізнична станція у Рівному

У 1862 році в Рівному відкрився телеграф. В цей час також запрацювала Індоєвропейска лінія зв'язку. Тепер нема жодного сумніву, що ця лінія спонукала сполучити волинські міста телеграфним зв'язком
І зрозуміло, чому Тетяна Яцечко-Блаженко згадує про телеграфістів того часу, як про привілейований клас виключно дворянського походження. Це тому, що на тлі тотальної безграмотності і не освіченості в 19 сторіччі ті люди були як боги інженерної думки і творили чудо передачі слів на відстань.
Приблизно так виглядав чистокровний дворянин за роботою на телеграфному слупі .

Вражена Тетяна Яцечко-Блаженко, яка сама вважається чудовим пошуковцем, не стримується в оцінках:

Тетяна Яцечко-Блаженко

Едуард, знімаю шляпу))) ви шикарно вмієте шукати!

Тетяна та Едуард

А Едуард – не зупиняється:

Оператор телеграфу набиває ключем текст телеграми на перфострічку. Потім отвори стрічки сформують пакети електричних сигналів і вони по дротам полетять за тисячі кілометрів. Під столом розташовано батареї живлення.

Цікаво також було дізнатися, що попри величезні капітальні вкладення та операційні видатки Siemens на Телеграфі досить непогано заробляв:

Профит для Сименс составлял 29₣ с каждой стандартной телеграммы. Этого было достаточно, чтобы вести строительство и выплачивать дивиденды акционерам.

Будівництво Індоєвропейського телеграфу на Кавказі

Ну, на завершення Палецький добив усіх повідомленням про те, що вже буквально за кілька днів ми всі в Україні втратимо змогу…

Відправляти Телеграми

Ось що він розкопав:

"Укртелеком" з 1 березня 2018 р. припиняє прийом телеграм

1 березня 2018 року Укртелеком ставить крапку в історії телеграфу в Україні. "Буде припинено прийом, обробку та передання на доставку телеграм усіх видів і категорій", - повідомляє найбільший української оператор фіксованого зв'язку.

Як пояснює «Укртелеком», таке рішення ухвалено у зв'язку зі значним скороченням кількості телеграм, що пов'язано з розвитком електронних каналів комунікації та поширенням використання цифрового підпису. Ще однією причиною відмови від цієї послуги є застаріле обладнання та відсутність його підтримки з боку виробників, зазначив оператор.

Якщо у 2015 році було відправлено близько 350 тис. телеграм, то наступного року – 100 тис., а нині – лише близько 10 тис. на квартал.

Можливо для вас це й не дуже сумна новина, але зважте на заключну пораду від Едуарда Палецького

Eдуард Палецький

Отже, в середу 28 лютого в 18 годин 55 хвилин можна буде відправити останню в історії України телеграму.

Вартість слова 5 гривень + 25 гривень за доставку.

Пройде час і ця телеграма буде коштувати на аукціонах шалених грошей

Не кажіть потім, що ми з Палецьким вас про це не попереджали.

P.S.

До речі,

Цікаво, що роки будівництва чи прокладання та облаштування у Рівному описаного вище Телеграфу від Siemens, це ті ж самі роки, що їх описує у своїх «Дітях підземелля» Володимир Короленко

КОМЕНТАРІ 0

КОМЕНТУВАТИ

Оголошення

  • Знайдено водійське посвідчення

    Рівнянин знайшов права водія на ім'я Мороза Володимира Ігоровича.  Власник...
  • Знайдено документи дитини з багатодітної родини

    Напередодні у маршрутному таксі №49 знайдено посвідчення дитини з багатодітної сім'ї на...
  • Знайдено лайку

    Знайдено собаку породи лайка. З обірваним повідком, ошийник шлея, дружелюбний. Район ліній...
БІЛЬШЕ ОГОЛОШЕНЬ
Ваш навігатор дорогами Рівного